بهنود خانبهنود خان، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 12 روز سن داره
بهناز خاتونبهناز خاتون، تا این لحظه: 10 سال و 11 ماه و 14 روز سن داره

✿زندگي ما✿

از طرف یک مادر دلواپس

1393/9/10 7:47
نویسنده : مامان مريم
809 بازدید
اشتراک گذاری

 

کودکی در دهه ما با وجود همه ی کمبود هاش, با همه ی محدودیت هاش و با تک تک  نیازهای بی پاسخش اونقدر شیرین و بیاد موندنی بود که گاهی زمانی که عکسی از کودکیت رو از لا به لای آلبوم یکی از فامیل میبینی اونقدر ذوق زده میشی که انگار یه قسمت تاریک و گمشده ی زندگی ت رو کشف کردی...

اما حالا همه چیز عوش شده ...

واقعا نمیدونم با وجود این همه عکس و فیلمی که برای نسل جدیدمون به یادگار میذاریم , خوشحالشون میکنیم یا شرایطی رو برای به چالش کشیدن روش های تربیتی که روی بچه هامون اجرا کردیم , بوجود میاریم؟!

قطعا روانشناسی زاده ی افکار بشر هست و البته رو به تغییره (نمیگم تکامل چون حتما براتون اتفاق افتاده که یه روش امروز پیشنهاد میشه و فردا منسوخ )! پس احتمالا ممکنه یه روز فرزندت از این که توی یک فیلم کوتاه از نحوه ی غذا دادن بهش یا بازی هایی که باهاش میکنی و یا هرچیز دیگه ای که از نظر خودت قطعا درست بوده , دلگیر بشه یا ایراد بگیره و ....

اینا رو گفتم که یادمون باشه قرار نیست از همه ی لحظات نی نی هامون یادگاری بزاریم , واقعا لازم نیست زمانی رو برای آماده کردن خودمون و ژست گرفتن و یادگاری گذاشتن تلف کنیم دقیقا زمانی که میتونیم در آغوش بگیریم و ببوسیمشون .

نوازش همراه با آرامش مادرانه نیاز امروز کودک ماست فراموش نکنیم...

 

پسندها (13)

نظرات (19)

بابا مصطفی
10 آذر 93 10:59
للللللللللااااااااااااااااااااااااایییییییییییییییکککککککککککک بسیار بسیار زیبا و قشنگ بود . این سخنت مارو گرررفت .
مامان مريم
پاسخ
به به آقای همسر ! شما کجا اینجا کجا؟ ممنون عزیزم از دل بر اومده بود...
آریا، مامانی و بابایی
11 آذر 93 11:00
رفیق خوب مثل خودکار نیست که وقتی جوهرش تموم شد بندازیش دور… رفیق خوب مثل جوهر خودکاره که واست خاطره های به یاد موندنی رو ماندگار میکنه
مامان مريم
پاسخ
بسیار زیبا بود
باهری
11 آذر 93 19:40
سلام باهاتون موافقم.چون تو هرکاری زیاده روی درست نیست. خوبین؟ ممنون که بهم سرزدین.
مامان مريم
پاسخ
خواهش میکنم استاد وظیفه ست
ساجده
12 آذر 93 8:29
چی بگم والله خیلی چیزا الان مد شده و همه جوگیر میشیم ولی معلوم نیست بچه ها چطور قضاوتی خواهند کرد.
مامان روژینا
12 آذر 93 9:05
گل گفتی مریم جونگاهی وقتا لازمه به چیزای مهمتری فکر کنیم قبل اینکه وقتش بگذره
مامان روژینا
12 آذر 93 9:08
قربون این عروسک کوچولوی خونه دار خودم بشم من
مامان روژینا
12 آذر 93 9:09
عزیزم چرا رو هیچ کدوم از پستات به جز این پست نمیشه نظر گذاشتعمدیه؟؟؟؟؟؟؟
مامان مريم
پاسخ
سلام عزیزم یه مدت نظرات رو بستم اما همسرم نظرش این بود که نظرات آزاد باشه برای همین مجددا آزاده
مامان و باباي محمدباقر
15 آذر 93 8:12
قشنگ و زيبا بود... فقط يه سؤال چرا اينقدر كم پيدايي ماماني...
مامان مريم
پاسخ
مرسی دیگه هرکی ندونه تو که باید بدونی با دوتا نی نی چقدر سرم شلوغه! چشم سعی میکنم پررنگ تر شم
مامان دخترا
16 آذر 93 13:54
خصوصی!
مریم طلایی
19 آذر 93 23:32
سلام عزیزمچطوری عزیز؟ چرا نظرات وبت و می بنــــــــــــــــــــــــــدی متن قشنگی بود
مامان مريم
پاسخ
اره عزیزم خودم خیلی موافقش نیستم اما خوب یک وبلاگه و دو هواااااااااا
مریم طلایی
19 آذر 93 23:33
نمدی ها رو ببین
طیبه
20 آذر 93 11:18
))
مامان هانا و آریا
22 آذر 93 3:12
سلام عزیزم همه نوشته هات به دلم میشینه، واقعا که عالی مینویسی منم اکثرا سعی میکنم کنار عکس گرفتنام ، تا میتونم از لحظه اای باهم بودنمون لذت ببرم و شاد باشیم کوچولوهای نازنیت و از طرف من ببوس بیشتر بنویس لطفا عزیزم، البته درک میکنم که چقدر داشتن دو تا فرشته وروجک وقت آدم و میگیره
مامان مريم
پاسخ
خیلی ممنون از انرژی مثبتت حتما ... سعی میکنم زودتر بروز شم
محمد
22 دی 93 23:47
سلام با مطلب جدید "گوشت شترمرغ مفید حال زنان" آپ شدم ... به منم سر بزن. منتظرتونمااااا ....
مامان زری
23 دی 93 9:21
سلام واقعا قشنگ مینویسی چقدرم نازکن این دوتا نازنینهات خدا حفظشون کنه منم خوشحال میشم از ارتباط بیشتر با شما
مامان مريم
پاسخ
مرسی از لطفت بچه های گلت رو ببوس...
محمد
23 دی 93 23:22
به ما هم سر بزن. با مطلب "طرز تهیه شکلات مغزدار با میوه های خشک" بروز شدم ... منتظرتونم
مامی جون
18 اسفند 93 13:07
با افتخار لینک شدید
نگار
1 فروردین 94 0:55
سلام مریم جون.خدا حفظ کنه این دو تا گل زندگیت رو.ماشاالله چه نازن.ممنون از حضورت .لینک شدید عزیزم. سال خوبی داشته باشی.خوشحالم که سال نو رو با دوست جدید شروع میکنم.
مامان مريم
پاسخ
فدات شم مرسی همچنین برای تو عزیزم
مامان ندا
15 اردیبهشت 94 8:56
ای جانم تووولدددد جفتتون مبارررررکککککک